דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק עצמי - אומנות העברת המסר 

מאת    [ 19/03/2009 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 2921 פעמים ]

אתם בטוחים שדברכם יכולים לחולל שינוי ואין לכם ספק שיישום הנאמר יוביל להשגת תפוקות גבוהות יותר אך המאזינים לכם אינם מבינים אתכם כראוי... אם זה קורה לכם, מיומנות באומנות העברת המסר תעשה את ההבדל שלו אתם מייחלים.

בעולם המערבי נחשפת האוכלוסייה לכמות עצומה של מסרים וגירויים חדשים מדי יום. חשיפה זו יצרה צורת חשיבה חדשה, מהירה יותר, מתוחכמת יותר והמחפשת גירויים חזקים יותר.
המאזינים לכם לא ישלימו עם שעמום, הם ישוו אתכם בתת המודע לגיבורי התרבות הנערצים עליהם. הם צופים ומקשיבים להם מדי יום בכל צורות המדיה ומסגלים תהליכי קליטה שונים ממה שהכרנו בעבר.

החשיבה החדשה מחייבת את מעביר המסר לאמץ את "החשיבה הפרסומית". מסרים קליטים, קצרים ומעניינים המעבירים את מטרותיו והמשקפים לשומע את מירב התועלות שהוא מקבל.
לעובד החדש אין זמן לתכנים ארוכים ומייגעים, אין לו רצון לעזור לכם לחפש את המטרה. הוא רוצה לספק את תאוותו כאן ועכשיו. הוא רוצה לראות את המטרה משתקפת מולו, ברורה , צלולה ומעניינת, והוא מצפה לשמוע מכם את הדרך להשגתה.

זכרו, העברת מסר נכונה תעשה את ההבדל בין הסכמה לדחייה.

היכולת להציג מסר מוצלח מורכבת משיפור המיומנות האישית והתמקצעות בשני מרכיבים עיקריים:

1) במסר עצמו - ליטוש התוכן (מעניין וקל לעיכול) ואופן ההצגה (הפעלת מירב החושים)


2) במעביר המסר - ליטוש המיומנות הורבלית (דיבור) והמיומנות הבינאישית (הופעה ושפת גוף)

רכישת מיומנויות אלו מתחילה בראש ובראשונה ביכולת לסגל "חשיבה פרסומית". חשיבה זו מתמקדת בהבנת מניעי ההחלטה של המאזין והכרת הגירויים המתאימים לו, כך שיצרו סקרנות ויניעו אותו לפעולה.

המסר עצמו- תוכן הדברים

מה מאפיין את קהל השומעים שלכם?
אדם יחיד, מחלקת עובדים, אסיפת מנהלים, קבוצת משקיעים או קהל נרחב חושבים אחרת זה מזה. רצונותיהם שונים והסביבה שבה הם נתונים בזמן קבלת המסר יכולה להשפיע רבות על החלטתם. עבודת הכנה (איסוף מידע מראש) תקל עליכם למצוא את נתיב החשיבה, זהו הבסיס לגיבוש המסר הרצוי.

המסר עצמו- אופן ההצגה

על תהליך ההצגה מתחילתו ועד סופו להיות מתוכנן קצבי ומתואם. שליטה בחומר ותאום בין מעבירי המסר, תקרין מקצועיות וחשיבה, אך לא די בכך. משקל גבוה מיוחס לאופן העברת המידע. עומדים לרשותכם כלים רבים: שקפים, מצגת PowerPoint , קבצי וידאו, קבצי קול ועוד... יש להשתמש במס' כלים נבחרים ולא להעמיס נתונים רבים מדי . יש ליצור סקרנות במעברים מפרק לפרק ומנושא לנושא ובדרך זו לבנות את התהליך באופן לוגי המקל על המאזין להבין את המסר על כל שלביו. תיבול בהומור, סיפור אישי ואקטואליה יתרמו רבות לתבשיל הסופי.

מעביר המסר - המיומנות הורבלית

מיומנות זו נרכשת בעיקר מאימון ומניסיון. התנסחות רהוטה, קצב דיבור דינמי ושימוש באינטונציה המתאימה, תוסיף את הצבע המתאים לתמונה המוקרנת על הקיר. כמו שסרט טוב יוצר התאמה בין התמונה המשודרת לקול הנשמע, כך בהרצאה יש להתאים בין הנאמר לנראה. התאמנו בכל דרך שתמצאו, אימון אישי על ידי מומחה, תרגול אישי מול המראה, תרגול מול חברים, תחליטו את אשר תחליטו על הדרך המועדפת עליכם, אך התאמנו.

מעביר המסר - המיומנות הבינאישית

זכרו שאתם חלק מהמסר ומשקל רב מיוחס לצורת הלבוש שלכם ולתנועות גופכם. אל תעמדו, נועו ושדרו ויטליות. הסתכלו ישירות בעיני הנוכחים ודמו בעיני רוחכם שהנכם שותפים בהצגה. התפאורה קיימת, אתם השחקנים. שפת הגוף היא חלק מהסאונד של המילה הנשמעת. עמידה קפואה תוביל לקול מונוטוני, תנועה ובטחון יגרמו לאינטונציה נכונה. חייכו, כולם אוהבים אנשים מחייכים.

* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב